lørdag den 11. juni 2011

Æblekage m. låg

Mads og jeg bagte den lækre æblekage m. låg, der altid er et sikkert hit herhjemme. Derfor tænkte jeg, at jeg ville give jer opskriften, så den kommer her: 



Opskriften er til 2-4 personer

Smuldredej
80 g. smør
80 g. rørsukker el. sukker
70 g. hvedemel
30 g. grahamsmel
30-40 g. havregryn
En god håndfuld solsikkekerner

Fyld
6-8 røde æbler, gerne madæbler eller lidt melede æbler
Kanel
Rørsukker

Fremgangsmåde
Skyl æblerne og skær dem i små både. Fordel dem jævnt i fadet og drys dem med kanel og rørsukker. Bland smør, rørsukker og mel  i en skål. Når smøren er jævnt fordelt ud i melet tilsættes de øvrige ingredienser. Dejen må ikke blive for tør. Fordel smuldredejen over æblerne, og bag den i ovnen ved 185° i 45-50 min.. Las æblekagen stå min. 30 min. før servering. Server med fromage fraiche. 

Ingen kommentarer: